Οι γραμμές του Νάζκα: Το μεγαλύτερο γράφημα στη Γη


Τεράστια γεωμετρικά σχέδια και σπείρες, παραστάσεις ζώων και χιλιάδες τέλειες ευθείες γραμμές που συνεχίζονται για τα χιλιόμετρα. Οι γραμμές του Νάζκα - ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα της αρχαιολογίας. 

Το μεγαλύτερο γράφημα στη γη
Στην καυτή μουντή έρημο του νοτιοδυτικού Περού, που ξαπλώνεται μεταξύ των βουνών των Aνδεων και της περουβιανής ακτής, βρίσκονται τα πολλά που έχουν αποκαλέσει ένα από τα μεγαλύτερα αίνιγματα της αρχαιολογίας. Τα τεράστια γεωμετρικά σχέδια και οι σπείρες, παραστάσεις ζώων συμπεριλαμβανομένου ενός πιθήκου, μιας αράχνης και ενός "ατόμου κουκουβαγιας", και χιλιάδες τέλειες ευθείες γραμμές χαράζονται άψογα επάνω στην επιφάνεια της ερήμου. Η τελευταία από αυτές σύρθηκε χίλια χρόνια πριν. Γνωστά ως γραμμές Nazca(Νάζκα), τα σχέδια τα έχουν οι επιστήμονες δεδομένου ότι ανακαλύφθηκαν

αρχικά στη δεκαετία του ''20 .
Από το επίγειο επίπεδο, τα γήινα σχέδια, ή ιερογλυφικά καθώς αποκαλούνται, φαίνονται όπως μια ταραγμένη μάζα των γραμμών. Μόνο που όταν πότε βλέπονται από τον ουρανό , που βλέπεις πώς οι γραμμές και οι αριθμοί μεταβιβάζουν μια αίσθηση του σκοπού, της οργάνωσης. Αλλά για ποιους; Γιατί; Και πώς πήραν τέτοια μεγάλα σχέδια - μια από τις γραμμές είναι 65 χιλιόμετρα μακροχρόνια, και μερικά από τις παραστάσεις ζώων είναι μεγαλύτερα περισσότερο από δύο γήπεδα ποδοσφαίρου και τόσο ακριβή;
Η Phylliss Pitluga είναι ανώτερος αστρονόμος στο πλανητάριο του Σικάγου Adler. Μελέτησε τις γραμμές για περισσότερο από δέκα έτη - από μια αστρονομική προοπτική. Οι γραμμές την μελέτησε και τις κατανόησε αρχικά όταν τις είδε από ανωτέρω σε ένα αεροπλάνο.

"Όταν πήρα εκεί και πέταξα πέρα από την περιοχή, είδα μια αίσθηση της οργάνωσης που δεν παρουσιάζει στις μικρές φωτογραφίες κινηματογραφήσεων σε πρώτο πλάνο," λέω η Pitluga. "Ήμουν συνερπαμένος και αναγκάστηκα για να θελήσω να ξέρω περισσότερα."

Και δεν είναι και η μοναδική. Από τον ιδρυτή της περουβιανής αρχαιολογίας, ο Julio Tello, κατέγραψε αρχικά τις γραμμές το 1926, οι επιστήμονες έχουν περάσει πολλά χρόνια που προσπαθούνε να λύσουν το αίνιγμα των γραμμών Nazca. Ακόμα, όχι μια σαφής θεωρία υπάρχει σήμερα που απαντά σε αυτές τις βασικές ερωτήσεις, κάνοντας τα σχέδια ένα από τα παγκόσμια άλυτα μυστήρια.



Χιλιάδες γραμμές, εκατοντάδες σχέδια
Διεσπαρμένος πέρα από περίπου 500 τετραγωνικά χιλιόμετρα ένα ξηρό οροπέδιο μεταξύ δύο κοιλάδων ποταμών γύρω από την πόλη Nazca, ίσως το διασημότερο από τα σχέδια είναι οι παραστάσεις ζώων: μια αράχνη, ένας πίθηκος, μια φάλαινα, ένα φίδι, μια σαύρα, ένα λουλούδι, άτομο και 18 μορφές πουλιών, συμπεριλαμβανομένου του κολιβρίου και του κόνδορα. Υπάρχουν περίπου 50 αυτών των σχεδίων που κυμαίνονται στο μέγεθος από 25 μέτρα 275 μέτρα σε μάκρος. Παρά τη φήμη τους, αυτά είναι περιορισμένα σε μια μικρή γωνία της ερήμου - ή pampa, όπως καλείται από τους περουβιανούς.

Το μεγαλύτερο μέροw pampa εξουσιάζεται από 1.300 χιλιόμετρα των τέλειων ευθειών γραμμών, κάποιο τόσο στενό όπως 6 ίντσες και άλλες τόσο ευρέως όσο οι εκατοντάδες των μέτρων, της σταυροειδούς διάταξης ή του τρεξίματος παράλληλης το ένα στο άλλο. Υπάρχουν επίσης 300 παραστάσεις ζώων, συνήθως τραπεζοειδή, τρίγωνα, τρεκλίσματα και σπείρες.



Οι Ινδιάνοι του Νάζκα

Οι γραμμές Nazca θεωρούνται για να έχουν γίνει από το Nazca Ινδοί που έζησε στην περιοχή μεταξύ 300 Π.Χ. και 800 Μ.Χ. Η αγγειοπλαστική τους έχει βρεθεί στις γραμμές Nazca. Οι προκάτοχοι των Incas, οι Ινδιάνοι του Νάζκα δεν άφησαν οποιαδήποτε στοιχεία μιας γραπτής γλώσσας, και κανένας από τους απογόνους τους δεν επιζεί σήμερα.

Αλλά ξέρουμε ότι ήταν αγρότες, λέει ο Persis Β. Clarkson, ένας αρχαιολόγος και εμπειρογνώμονας στα ιερογλυφικά στο πανεπιστήμιο του Winnipeg.


Αν και η περιοχή είναι μια από την ξηρότερη στον κόσμο, το έδαφος είναι εύφορο, και οι Ινδιάνοι του Νάζκα χρησιμοποίουσαν ένα υπόγειο σύστημα άρδευσης για να ποτίσουν τις συγκομιδές τους. Έκαναν τα κανάλια και οι σήραγγες έτσι για να έχουν πρόσβαση στο σύστημα ύδατος, που θα είχε απαιτήση σε έναν τρόπο να ρυθμιστεί το σύστημα ύδατος, λέει ο Clarkson. Και αυτός υπονοεί ότι η κοινωνία των Ινδιάνων του Νάσκα ήταν ιεραρχική.

Λάτρεψαν επίσης τις θεότητες. Μερικές από τις εικόνες στην αγγειοπλαστική τους είναι φιγούρες και με τα ζωικά και ανθρώπινα χαρακτηριστικά - και μερικά πολύ τρομακτικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα, λέει ο Clarkson. Τα υπερβάλλοντα μάτια και οι μεγάλοι κυνόδοντες στα μισό-αιλουροειδή, μισό-ανθρώπινα πλάσματά τους, παραδείγματος χάριν, προτείνουν "ότι υπήρξε μια μεγαλύτερη δύναμη έξω εκεί από τους ανθρώπους."

Οι τεράστιες περιοχές ενταφιασμών τους επίσης δείχνουν ότι έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή σε νεκρό τους, τοποθετώντας τους στους τάφους τους στην εμβρυϊκή θέση, τυλίγμένους με τα πιό όμορφα υφάσματα.


ΜΕΡΟΣ 2: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Περουβιανή έρημος μια τέλεια εικόνα για τους "καλλιτέχνες" του Ναζκα .
Το πώς οι ινδιιάνοι του Ναζκα χάραξαν τα τεράστια σχέδιά τους επάνω στην περουβιανή έρημο ήταν μάλλον απλό.


Οι γραμμές του Nazca δεν είναι τα μόνα ιερογλυφικά στον κόσμο. Η παράδοση των αριθμών σχεδίων για το έδαφος εκτείνεται τις παράκτιες περιοχές του Ειρηνικού ερήμων από κεντρική Καλιφόρνια στη βόρεια Χιλή. Τα σχέδια σε Nazca, εντούτοις, είναι μοναδικά επειδή είναι τόσο μεγάλα και τόσο πυκνά συσκευασμένα μέσα περιοχή τετραγωνικού χιλιομέτρου 500 στο νοτιοδυτικό Περού. Οι ευθείες γραμμές που συνεχίζονται για τις εκατοντάδες των χιλιομέτρων, παρεκκλίνοντας μόνο έξω από μερικούς βαθμούς, τεράστιες trapezoids και σπείρες, και ζωικούς αριθμούς, μερικοί από τους οποίους μπορούν να φανούν στην ολότητά τους από τον αέρα - έχουν μπερδεψει τους αρχαιολόγους από τη δεκαετία του ''20. Πώς το Nazcans τους κατήστησε τόσο ακριβείς; Για ποιους; Και γιατί;


Όπως βγάζει, πώς πήραν τα σχέδιά τους τόσο ακριβή είναι η μια ερώτηση σχετικά με την οποία οι επιστήμονες μπορούν να συμφωνήσουν. Η περουβιανή έρημος παρείχε μια τέλεια εικόνα για τους"καλλιτέχνες"του Νάζκα. Καλυμμένη από τους πυγμή-ταξινομημένους ηφαιστειακούς βράχους, που μαυρίζονται και που λουστράρονται από την έκθεση την ατμόσφαιρα, την έρημο ή pampa η επιφάνεια κάνει μια αιχμηρή αντίθεση στις μαλακές κίτρινες εδαφολογικές μόνο ίντσες κάτω από τις πέτρες. Με απλά να αφαιρέσει τις επικαλύπτοντας πέτρες και τη συσσώρευση τους σε κάθε πλευρά, οι κάτοικοι του Νάζκα ήταν σε θέση να σκιαγραφήσουν τα σχέδιά τους επάνω σε αυτό που μπορεί να είναι το μέγιστο μαξιλάρι γραφιμάτων στον κόσμο. Σε ένα άλλο κλίμα, τα σχέδια θα είχαν εξαλειφθεί μέσα σε μήνες, αλλά το Nazca είναι μια από τις ξηρότερες και πιό απάνεμες περιοχές στη γη. Το κλίμα και η γεωλογία συνωμότησαν να δημιουργήσουν ένα ιδανικό μέσο για τον καλλιτέχνη του Nazca - αφήνοντας τις διακριτικές εικόνες τους για να θαυμαστούν και συλλεχθούν κατά τη διάρκεια χιλιάδων έτών αργότερα.
Αλλά πώς ήταν οι κάτοικοι του Nazca ικανόι να πάρουν τις εκατοντάδες οι χιλιόμετρο-μακριές γραμμές τόσο ευθείες, και οι φιγούρες τους σε τέτοιες τέλειες αναλογίες;

Κανένας υπάρχει θεαματικός άθλος εφαρμοσμένης μηχανικής εως σήμερα .

Δεδομένου ότι πολλά από τα σχέδια πρέπει να αντιμετωπισθούν από τον αέρα που φαίνεται στην ολότητά τους, ο στόχος τέτοιους μεγάλων φιγουρών τόσο τέλειων καθορισμένα και τις γραμμές τόσο ευθείες θεωρήθηκε για να έχει απαιτήσει έναν παρατηρητή από για να καθοδηγήσει ανωτέρω τα σχέδια. Αυτό οδήγησε μερικους για να υποθέσουν ότι οι Ινδιάνοι του Nazca μπορεί να ήταν ικανόι στο να πετάνε !

Αλλά ο Δρ Persis B. Clarkson, ένας αρχαιολόγος και εμπειρογνώμονας στο πανεπιστήμιο Winnipeg λένε ότι η τεχνολογία που απαιτήθηκε ήταν πολύ εύκολη και απλή. "Δεν ήταν δύσκολο όλο τεχνολογίας.. που χρειάζεστε είστε η θέληση." Όπως Clarkson εξηγεί, όλο που πήρε ήταν ιδιαίτερη και επιμελής προσοχή για να διακρίνει τις γραμμές.

Για τις ευθείες γραμμές, δύο ξύλινοι πάσσαλοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να καθοδηγήσουν την τοποθέτηση ενός τρίτου πασσάλου σύμφωνα με τη γραμμή. Ένα άτομο "διακρίνει κατά μήκοσ" των πρώτων δύο πασσάλων και καθοδηγεί ένα δεύτερο πρόσωπο πού να τοποθετηθεί ο τρίτος πάσσαλος. Οι σειρές θα μπορούσαν επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσουν να εξασφαλίσουν τις γραμμές ήταν ευθείες. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να επαναληφθεί για τις εκατοντάδες των χιλιομέτρων με την αρμόζουσα επιμέλεια.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1984, δέκα εθελοντές από το Earthwatch, ένας διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει την επιστημονική έρευνα τομέων, βοήθησαν τον Anthony Aveni, έναν αστρονόμο και έναν ανθρωπολόγο στο πανεπιστήμιο της Colgate στο Χάμιλτον της Νέας Υόρκης σε μια μελέτη των γραμμών του Nazca. Κατασκεύασαν μια ευθεία γραμμή που κούρδισε σε μια σπείρα 35 μέτρα μακροχρόνια και ένα μέτρο ευρύς ακριβώς σε μια ώρα και ένα μισό - χωρίς ένα τυπωμένο σχέδιο. Μια ομάδα κάθισε οκλαδόν στο εσωτερικό του αριθμού, που αποκαλύπτει τις πέτρες για να αφήσει το χλωμό κίτρινο χώμα κάτω από για να παρουσιάσει, ενώ μια άλλη ομάδα κίνησε αυτές τις πέτρες προς την άκρη των αριθμών και τις τακτοποίησε στους σωρούς για μισό μετρητή υψηλό. Μια τρίτη ομάδα επόπτευσε τη διαδικασία τροχίσματος για να εξασφαλίσει ότι τα πράγματα παράταξαν σωστά. Το αποτέλεσμα, λέει Aveni, ήταν ένας αριθμός που ήταν τόσο ακριβής όσο οποιοδήποτε σχέδιο Nazca που μετρήθηκε με το όργανο ενός επιθεωρητή.

Με την παρέκταση των αποτελεσμάτων τους, Aveni και η ομάδα του κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το πλήρωμα εργασίας θα μπορούσε να έχει καθαρίσει μέσος-ταξινομημένο trapezoid που εκτεssνεται έναν τομέα 16.000 τετραγωνικών μέτρων για μια εβδομάδα. Με ένα εργατικό δυναμικό 10.000 ανθρώπων, Υπολογίζεται ότι κάθε γραμμή και τραπεζοειδές σε ολόκληρο pampa θα μπορούσαν να έχουν γίνει σε μια λιγότερο από δεκαετία.



alitoteam

Delete this element to display blogger navbar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Powered by alito v2 2013